Ir al contenido principal
Movemento por capilaridade

Dentro das actividades do club, traballamos moito o que é a aplicación da imaxe, fotografía ou vídeo, para amosar as nosas experiencias. Neste caso, o uso da fotografía foi fundamental.
O que pretendiamos era visualizar cómo se move a  auga por capilaridade. É certo que hai moitas experiencias nas cales se mostra este aspecto de xeito instantáneo, pero nós quixemos ilustrar un exemplo no que o movemento da auga por capilaridade non é posible velo a simple vista.
Para elo preparamos en vasos de precipitados tres disolucións de auga con colorante alimentario, e entre elas dous vasos de precipitados baleiros. Conectamos as disolucións cos matraces baleiros a traves de tiras dobladas de papel de filtro de laboratorio. O líquido ascendería por capilaridade e se mesturaría co líquido veciño no vaso baleiro, orixinando unha nova cor.
Fixemos varios intentos na sala de fotografía do noso centro, nos cales tivemos que axustar os intervalos entre as fotografías e a duración do proceso.
O principio os resultados foron parciais, pois pensamos que 5 horas sería suficiente. O final comprobamos que o proceso requería moito máis tempo do que supoñiamos, e programamos a cámara fotográfica para que disparase unha fotografía cada 30 segundos durante 25 horas. En total 3000 fotografías. O resultado foi o seguinte "time lapse" , que resume en tan só 10 segundos o que aconteceu durante as 25 horas de duración da experiencia.
Como consello a auga pasada, pensamos que unha fotografía por minuto pode ser suficiente, e reduciría o volumen de material gráfico e o tempo empregado no procesamento das fotografías e na edición do vídeo.


Club de Ciencia do CPPI dos Dices

Comentarios

Entradas populares de este blog

   Matemáticas Divertidas: A Cúpula de Leonardo Leonardo da Vinci é un deses personaxes históricos do que todos temos escoitado falar algunha vez. Pintor, escultor, arquitecto, enxañeiro, inventor e un largo etcétera de disciplinas foi as que cultivou profusamente ao longo da súa vida. Por iso, con moita frecuencia, dise de él que foi un xenio. Unha das tarefas as que adicou o seu tempo, foi a experimentación con distintos elementos e patróns para a construción de cúpulas. Imitando eses mesmos patróns, realizamos  unha actividade no noso centro que recibe o nome de "LeonarDome", que está incluida na programación do Club de Ciencia. A actividade foi dirixida polo profesor de matemáticas Jullio Rodríguez Taboada, e nela o alumnando tiña que construir unha cúpula facendo uso dunhas pezas de madeira. Estas pezas , todas da mesma forma e tamaño, van montadas unhas sobre outras sen ningún tipo de adhesivo ou suxección. O seu peculiar diseño fai que ao dispoñelas unhas sobre out...
  Comprobando a Terceira Lei de Newton Entre as actividades que o Club de Ciencias do CPPI dos Dices está a desenvolver, encóntrase a elaboración caseira de "Foguetes de Azucre". Trátase dunha actividade na que se colaboran a Quím,ica e a Física  para lanzar un foguete ao espacio.  O máis laborioso e preparar a mestura de "pólvora blanca" coa que imos encender o foguete. Non só teñen que ir os compoñentes da reacción debidamente pulverizados e mesturados , senon que ademais debemos evitar que conteña demaisaada humidade; doutro xeito o invento non funcionaría. E este foi o noso talón de Aquiles: a pesares de que quentabamos os compoñentes da mestura para que foran ben secos, a humidade ambiental era tan elevada que fixo que fracasasen algúns dos intentos realizados. Báiscamente o procedemento consiste en mesturar 36 gramos de azucre (sacarosa ou azucre de mesa) en po,  e 65 gramos de nitrato potásico que é un abono moi empregado en agricultura . Hai que ter a precau...
  Cebriñas no laboratorio Un ano máis , e xa van uns cuantos,  preparámonos para iniciar un novo programa de cultivo e cría do peixe cebra no laboratorio. O peixe cebra é unha nova especie que se emprega como modelo nos proxectos de investigación, como tamén  o son o coñecido rato de laboratorio, a mosca da froita ou a Escherichia coli, entre outras.. Os investigadores, fixaron os seus ollos nel pola faciidade de cría, o custo baixo de obtención e mantemento, e as posibilidades nos distintos proxectos de investigación. Entre as súas características destaca a altísima capacidade de rexeneración, o cal abre novas posibilidades na medicina rexenerativa de órganos na especie humana. No laboratorio temos tres acuarios e toda a parafernalia para o seu mantemento e cría: termostatos, filtros, parideiras, tiras de control de calidade da auga, etc, etc. O alumnado participante neste proxecto encárgase do funcionamento da peceira, a alimentación dos peixes, o control dos parámetros...