Ir al contenido principal

Fabricando Ferro

No Club de Ciencias do CPPI dos Dices, e moi a pesar das dificultades que a pandemia do coronavirus está causando a toda a comunidade educativa, tentamos de continuar mantendo as nosas actividades,  ainda que lóxicamente a un ritmo e intensidade moi inferior a de anos anteriores. As mascarillas, os xeles hidroalcohólicos e os rollos de papel de limpeza, forman parte dos novos materiais do laboratorio, en donde desenvolvemos boa parte da nosa actividade.

E desta vez decidimos experimentar co mundo da química, concretamente cunha reacción que é usada dende hai moitos anos con distintos fins: a "aluminotermia". Estas reacións usan o aluminio como redutor para obter distintos metais a partires dos seus óxidos.

No noso caso usamos o aluminio para reducir o óxido de ferro (III) e así obter ferro metálico, proceso que é usado entre outros, para a soldadura de railes nas vías férreas.. 

Para facer a reacción mesturamos 20 gramos de Óxido de Ferro (III) en pó, con Aluminio puro,  tamén en pó. Ademais como catalizador empregamoss un pouco de Dióxido de Bario. Por último como mecha para iniciar a reacción usamos unha tira de Magnesio, previamente raspada para eliminar o óxido que ten sobre a súa superficie. A temperatura da reacción acadada é moi alta, do orden dos 2000 grados centígrados, polo que nos poñemos a unha distancia de seguridade razonable e debidamente protexidos para evitar accidentes.

Ni que dicir que continuaremos, na medida das nosas posibilidades, con novas actividades que podan seguir satisfacendo a nosa curiosidade pola ciencia.







Comentarios

Entradas populares de este blog

   Matemáticas Divertidas: A Cúpula de Leonardo Leonardo da Vinci é un deses personaxes históricos do que todos temos escoitado falar algunha vez. Pintor, escultor, arquitecto, enxañeiro, inventor e un largo etcétera de disciplinas foi as que cultivou profusamente ao longo da súa vida. Por iso, con moita frecuencia, dise de él que foi un xenio. Unha das tarefas as que adicou o seu tempo, foi a experimentación con distintos elementos e patróns para a construción de cúpulas. Imitando eses mesmos patróns, realizamos  unha actividade no noso centro que recibe o nome de "LeonarDome", que está incluida na programación do Club de Ciencia. A actividade foi dirixida polo profesor de matemáticas Jullio Rodríguez Taboada, e nela o alumnando tiña que construir unha cúpula facendo uso dunhas pezas de madeira. Estas pezas , todas da mesma forma e tamaño, van montadas unhas sobre outras sen ningún tipo de adhesivo ou suxección. O seu peculiar diseño fai que ao dispoñelas unhas sobre out...
  Comprobando a Terceira Lei de Newton Entre as actividades que o Club de Ciencias do CPPI dos Dices está a desenvolver, encóntrase a elaboración caseira de "Foguetes de Azucre". Trátase dunha actividade na que se colaboran a Quím,ica e a Física  para lanzar un foguete ao espacio.  O máis laborioso e preparar a mestura de "pólvora blanca" coa que imos encender o foguete. Non só teñen que ir os compoñentes da reacción debidamente pulverizados e mesturados , senon que ademais debemos evitar que conteña demaisaada humidade; doutro xeito o invento non funcionaría. E este foi o noso talón de Aquiles: a pesares de que quentabamos os compoñentes da mestura para que foran ben secos, a humidade ambiental era tan elevada que fixo que fracasasen algúns dos intentos realizados. Báiscamente o procedemento consiste en mesturar 36 gramos de azucre (sacarosa ou azucre de mesa) en po,  e 65 gramos de nitrato potásico que é un abono moi empregado en agricultura . Hai que ter a precau...
  Cebriñas no laboratorio Un ano máis , e xa van uns cuantos,  preparámonos para iniciar un novo programa de cultivo e cría do peixe cebra no laboratorio. O peixe cebra é unha nova especie que se emprega como modelo nos proxectos de investigación, como tamén  o son o coñecido rato de laboratorio, a mosca da froita ou a Escherichia coli, entre outras.. Os investigadores, fixaron os seus ollos nel pola faciidade de cría, o custo baixo de obtención e mantemento, e as posibilidades nos distintos proxectos de investigación. Entre as súas características destaca a altísima capacidade de rexeneración, o cal abre novas posibilidades na medicina rexenerativa de órganos na especie humana. No laboratorio temos tres acuarios e toda a parafernalia para o seu mantemento e cría: termostatos, filtros, parideiras, tiras de control de calidade da auga, etc, etc. O alumnado participante neste proxecto encárgase do funcionamento da peceira, a alimentación dos peixes, o control dos parámetros...